De eerste week - Reisverslag uit Niterói, Brazilië van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Niterói, Brazilië van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

17 Januari 2012 | Brazilië, Niterói

Hoi Allemaal,

Vorige week dinsdag zijn we na een lange, maar voorspoedige reis veilig aangekomen! Lucas, Caio en Sherk hebben ons opgehaald en vandaar zijn we naar Caio's & Carol's huis gebracht in Niteroi. Zij wonen op een fantastische plaats met uitzicht op een meer en de oceaan en strand zijn aan het einde van hun straat.

De eerste dag gingen we de omgeving verkennen. We gingen naar het strand dichtbij, daarna heeft Caio ons nog andere stranden laten zien. Je kan wel merken dat ze trots zijn op hun mooie natuur! Hoewel er die dag geen zon te zien was, zijn we in die ene dag behoorlijk verkleurd :P

Woensdagavond heb ik mijn verjaardag gevierd met mijn Braziliaanse vrienden in een restaurant in Soa Fransco (Niteroi). Geweldig om deze mensen opnieuw te ontmoeten!! Natuurlijk heb ik de groeten overgebracht van Adaja, Richard, Erwin en Dennis. Ze hebben zoveel goede herinneringen aan jullie en hopen jullie ook weer terug te zien.

Vrijdag zijn Levi en ik naar met de boot van Niteroi naar Rio de Janeiro gegaan om Rio te verkennen. Daarna hebben we een bus genomen naar Copacabana en hebben we in de zon gelegen op een van de meest bekende stranden. ’s Avonds was er een meeting in Sheila’s huis (de moeder van Carol en Sara). Daarna kwamen de cakes, pizza’s, snacks en een pasta gerecht op tafel.

Zaterdag gingen we met Lucas mee naar Luis Casador, de plaats waar we vorig jaar een een geweldige outreach hebben beleefd. In de avond was er in de voortuin van een christen een meeting voor de jongelui. Nadat we een game hadden gespeeld vertelde Levi zijn getuigenis, daarna was er gebed. Opeens werd het heel druk… Brazilianen houden van eten en na de meeting waren er hotdogs :) Er waren ’s avonds heel veel mensen op straat. Het is een totaal andere manier van leven dan die wij kennen in Nederland. Zo zitten ze op een dekentje op straat, gewoon om te kletsen, een spelletje te spelen of om een baby te voeden. De tieners zien er ouder uit voor hun leeftijd, dat komt waarschijnlijk ook omdat ze al veel hebben meegemaakt.

Zondag hebben we de pastors van Aqua Viva (kerk) in Soa Goncalo ontmoet. Drie uur van te voren waren ze al aan het oefenen voor de muziek. Met veel passie en overgave werd er gezongen voor God. Het was super om zoveel bekende terug te zien. De Brazilianen begroeten elkaar met twee kussen of een kus en meteen een stevige knuffel er achter aan.

Maandag (gisteren) hebben we tijd door gebracht met Erica en Lucas door samen te ontbijten in Rio.

We hebben een relaxte start gemaakt.

Groeten uit Brazilie!

• 17 Januari 2012 - 11:17

Karin Hartman:

Heel veel zegen en ook onze hartelijke groeten aan de bekenden daar! Liefs, Ma

• 17 Januari 2012 - 11:51

Papa Aart:

prachtig bericht......we kunnen het op die manier helemaal mee beleven...

heel veel liefs..

• 17 Januari 2012 - 12:05

Dik Blom:

veel zegen daar
    we zijn blij dat het allemaal goed gaat.

allemaal de groeten en Godszegen dik.Trudy&Tabitha&Adaja

• 17 Januari 2012 - 12:07

Talitha:

Hoi Gabriëlle,

Super leuk om van je te horen/lezen! Veel plezier nog... geniet ervan!

Liefs, Talitha

• 17 Januari 2012 - 12:34

Dewi:

Gabrielle, super je bericht en de foto's! Zo kunnen we jullie ervaringen goed volgen. jullie zien er goed uit op de foto''s & volgens mij hebben jullie een geweldige tijd. Veel plezier met alles wat jullie gaan ondernemen ennuh hou onze grote vriend levi een beetje in de gaten;), haha...grapje. GBY, Xx Dewi en een Dikke Knuffel Manoah

• 17 Januari 2012 - 12:34

Dewi:

• 17 Januari 2012 - 12:50

Coby Ephraim:

Hoi Gabriëlle & Levi. Goed om van jullie te horen. Goede relatie's , mooie omgeving, lekker eten en een zonnetje, missiewerk is niet alleen maar verdrukking zo te zien.
    Geniet ervan, en ga ervoor, want er zullen ook nog wel andere ervaringen volgen.
    Be blessed, Coby

• 17 Januari 2012 - 22:07

Annelies:

Hey!!
    Super dat je iedereen weer terug gezien hebt! Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar enorm van geniet! nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! een hele fijne tijd gewenst daar!
    God bless you!
    liefs Anne

• 17 Januari 2012 - 22:25

Tante Annie:

Leuk om je enthousiaste verhalen weer te lezen. Klinkt allemaal heel gezellig en ontspannend!
    Groetjes van ons alle drie.

• 21 Januari 2012 - 10:41

John / Kitty:

hallo gabrielle
    zo te lezen een leuke start gemaak.
    Oude bekende weerzien,de omgeving verkenen.
    ik wens je een leuke ,goede,gezegende outreach.
    leuk zo je bericht geving op de site.
    de groetjes uit Zaamslag

• 22 Januari 2012 - 10:34

Romana:

Leuk om zo je verhalen te volgen Gabrielle! Geniet van deze belevenis!
    Groetjes Romana

• 22 Januari 2012 - 12:39

Opa En Oma Hartman:

Hallo Garbrielle.
    fijn te vernemen dat je weer goed bent aan gekomen in Brazillie en dat je het weer goed naar je zin heb.
    wij wensen jou dan ook nog heel veel gezegende dagen toe tijdendens jou verblijf daar.heel veel liefs van opa en oma Hartman.doei.

• 23 Januari 2012 - 08:59

Jedidja:

hee gaby en levi
    so beetje late reacie...maar jullie stralen helemaal op die fotos en het enthousiasme spat van het verhaal af.. superr om te zien...en vanuit deze relaties die nu gelegd worden gaat God mooie dingen doen.neem hier ook lekker de tijd voor .. is superr belangrijk
    dikkeknuffel en zegen
    jedidja

• 24 Januari 2012 - 14:34

G:

Hoi hoi!

Leuk om te lezen hoor! Klinkt zo lekker he Rio Rioooooo. Goed dat jullie al het eea hebben verkent dat is altijd wel stoer.

Succes met de verdere activiteiten. I will follow both of you at the sideline.

Peace,
    Gertjan

• 30 Januari 2012 - 18:42

John:

hé gabrielle,
    goed te horen dat het jullie zo goed bevalt.
    zo te horen zijn de mensen daar meer realatie gericht ,echt een zuiderlijk temperament.
    ik hoop dat jullie daar veel zegen mogen uitdelen.
    gabrielle ik ben benieuwt naar je verhaal.
    gabrielle ik bid dat je GODS kracht en zalving met autoritijd mag /zal uitdelen.
    Hij die één en al glorie,kracht en overwinning is zij bij je .
    je mede strijder john

• 03 Februari 2012 - 09:58

Fam Jansen:

He Gaby,
    Ziet er goed uit daar! We bidden en denken veel aan jou en Levi!
    Maar wanneer komt het volgende bericht?? We wachten al een maand! hahha, je zal het er maar druk mee hebben. Anders horen we de verhalen wel als je weer terug bent!
    Many blessings & wisdom & leiding van de HG!!!