nog 3 weken... - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu nog 3 weken... - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu

nog 3 weken...

Door: Gabrielle Hartman

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

19 November 2013 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Tijdens de grote samenkomst op de campus van YWAM, hoorden we 1,5 week geleden dat de Filippijnen geraakt was door de Tyfoon. Er was een oproep om mee te gaan met Crisis Response. Afgelopen donderdag (tijdens de grote samenkomst) hoorde we een verslag van de eerste mensen die vanuit Kona in de Filippijnen waren. Ze vertelden hoe ze hadden gezien dat de Heer had vermenigvuldigd in eten en drinken. Afgelopen donderdag met zo’n 1000 man voor de Filippijnen gebeden. De mensen van de Filippijnen die in de dienst waren mochten naar voren komen om te bidden voor hun eigen land, familie en geliefden. Het was erg indrukwekkend. Morgen vertrekt er weer een team van YWAM Kona om te helpen. Er wordt veel aandacht aan besteed, ook in de kerk.

Zondag was ik in de eerste kerk van de Big Island van Hawaii. De zendelingen die in 1800 aankwamen hebben deze eerste kerk gebouwd. De kerk is mooi van buiten en levendig van binnen. In deze kerk ervaar ik veel liefde, vreugde en hoop.

Nog drie weken en ik ga weer op reis… Ik heb een team van 10 studenten. We zijn ons aan het voorbereiden op outreach. In december vliegen we naar Christmas Island in Micronesië/Kiribati. Daarna gaan we per boot naar andere eilanden, die alleen met een boot te bereiken zijn. Vervolgens gaan we terug naar Christmas Island en vliegen we naar Fiji. Het is een hele onderneming. De studenten in het team zijn allen vol verwachting.

Samen met de studenten volg ik zeillessen. Het gaat aardig goed met zeilen. Tot nu toe nog geen dolfijnen gezien.

Sinds de laatste weken rijd ik met de auto’s/vans van YWAM om studenten te brengen of te halen naar verschillende locaties.

Ik hou ook erg van fietsen. Op de fiets begin ik te zingen en kom ik opnieuw tot leven. Je ziet hier ook veel skateboards. Op een ochtend was ik laat en ik zag het wel zitten om met één van de studenten mee te liften op de skateboard. Tja..met 2 man op een skateboard, dat schommelde lekker. Dat was weer even een verfrissend moment. Gelukkig ging alles goed.

Leuk dat je mijn reis wilt volgen. Thanks voor alle berichtjes!

Warme groeten,
Gabrielle

  • 19 November 2013 - 07:54

    Gabrielle:

    Nog even over de Filippijnen. Mijn vrienden daar zijn allemaal veilig. Sommigen van hen zijn uitgevlogen naar de verschillende gebieden om te helpen. Sommigen van hen zaten in spanning omdat ze geen contact konden maken met familieleden en vrienden.

  • 19 November 2013 - 10:16

    Jedidja En Lisette:

    Hej!
    Leuk om je verslag te lezen!we zouden stiekem wel een zeil tochtje mee willen doen! Btw...Wij hebben al groepen met dolfijnen gespot ;) liefs van ons!!

  • 19 November 2013 - 13:02

    Charlotte :

    Wat een geweldig verslag. Je bent zo'n grote zegen lieverd. wat een zegen, dat God steeds nieuwe deuren opent. Ik bid dat de Heer je gezond houdt, wijsheid schenkt en nieuwe krachten geeft. Er is nog veel te doen. Vanmorgen hoorde ik, dat ik weer zo snel mogelijk in Israël nodig ben voor de maand December. We zijn al op zoek naar een ticket. Dikke knuffel, Charlotte.

  • 19 November 2013 - 15:14

    Dik :

    Wat ken jij gezellig schrijven .het is mooi te horen wat God bij jouw en je team doet ,over een tijdje
    ken ik bij jouw op les gaan, om mijn zeil vaarbewijs te halen ,wij wensen je vanuit terneuzen
    een hele goede tijd toe .voor al veel plezier, goede boot -vlieg en skateboard reizen toe
    Groeten en veel zegen van Dik&Trudy

  • 19 November 2013 - 17:33

    Marleen:

    Hallo Gabrielle
    Wat ben ik trots op jou,ik wens je heel del sterkte in al het goed wat je. daar doet.
    Ik ben dus echt geweldig blij dat ik een 2 e leven gekregen heb ,
    De nieuwe longen voelen zo geweldig goed, maar ik moet nog wel oppassen he,
    Veel revalidatie,en veel rusten.....maar dat lukt wel.
    Als jij in de gelegenheid bent oneensgezind skypen.dat zou heel
    Eik zijn.
    Hele dikke knuffel. En heel veel groetjes
    Marleen uit koewacht

  • 19 November 2013 - 18:57

    Tante Annie:

    Lieve Gabrielle,
    Wat fijn om weer wat van je reiservaringen te lezen en zo met je mee te kunnen leven. Ik heb net mijn topografische kennis uitgebreid door 'ns op te zoeken waar alle eilanden / plaatsen liggen die jij gaat bezoeken op je outreach. Veel succes met je studententeam, goede voorbereiding en voor straks een goede outreach toegewenst. Veel liefs van ons alle drie.

  • 20 November 2013 - 14:12

    Samuël:

    Heeej,

    Leuk om dit verslag van je te lezen, wat een ervaringen allemaal. Dat van die voedselvermenigvuldiging is echt wel gaaf zeg! Wat een liefde van God, dan kunnen die mensen ook eten!

  • 20 November 2013 - 15:24

    Louis:

    Zo te lezen heb je het wel goed in dat warme en zee achtige gebeuren.
    Zou zeggen probeer het vol te houden haha
    Grt

  • 07 December 2013 - 14:22

    Roallld:

    Ummbrielle hey lekker naar je zin daar in Hawaii?
    Is een longboard niks voor je? Val je daar niet op met een fiets? Oh lijkt me heerlijk lekker cruisen aan het strand je hebt het echt mooi voor elkaar..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kailua-Kona

Gabriëlle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 47543

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 24 September 2014

Missie YWAM Ships

06 April 2013 - 28 Mei 2013

Tropische Medische Missie

21 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: