al bijna 2 weken in Suriname =) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu al bijna 2 weken in Suriname =) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu

al bijna 2 weken in Suriname =)

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

02 September 2009 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal,

Ik zit nu al weer bijna 2 weken in Paramaribo, ongelooflijk!!

Dit was mijn eerste stagedag. Ach,,veel moest ik nog niet doen. Alles gaat traag. Het was een lange dag met staan en zitten. En af en toe kregen we uitleg van verschillende zusters.

Maandag was ik half 9 in het ziekenhuis voor een kennismaking. Om 9.00 uur kwamen er 2 andere studenten. We mochten om half 11 terug komen. Ondertussen gingen wij ergens wat drinken. Toen we terugkwamen waren er nog 5 andere Nederlandse studenten. We kregen een korte rondleiding door mevrouw Chee. Daarna hebben we gewacht op een andere zuster tot we gebeld werden. Om 12.15 hoorden we dus, dat we de volgende dag terug mochten komen voor een nieuwe kennismaking.

Ik was die dag gelukkig nog op tijd om voor half 2 bij de vreemdelinge politie mijn papierenwinkel in te leveren voor mijn visum. (dit moest binnen 2 weken na aankomst gebeuren) Het valt niet mee om hier een visum te krijgen voor een langere tijd.

De eerste week heb ik veel gefietst. Was wel ff wennen in een totaal ander werelddeel. Ze rijden hier links en al het verkeer gaat over dezelfde weg! Oppassen dus!

Verder ben ik op bezoek geweest bij een mw. die ik had ontmoet in Nederland. Zij woont met haar man in een mooi en groot huis.

Op een wonderlijke manier heb ik een gave kerk gevonden!! Via de kerk kom ik in contact met de Surinamers zelf. En daar geniet ik zo van!!

Ook heb ik al veel Nederlanders ontmoet die hier werken of stage lopen. Tot nu toe ben ik al 2x naar salsales geweest.

Ik ga nu stoppen anders word mijn verhaal echt te lang. Kort gezegd, ik geniet van elke nieuwe dag :)

Groetjes,
Gabriëlle

  • 03 September 2009 - 07:26

    Harry Van Dijk:

    hey ik heb je verslag net zitten waat leuk ik wens je daar een hele fijne tijd geniet er maar lekker van groetjes van mij en de denise en brian en jayden en joey en davy en danielle van dijk

  • 03 September 2009 - 08:03

    Jedidja:

    he gaby

    superr dat je het zo naar je zin hebt!!
    ik begrijp al dat je lekker aan loopt tegen cultuur verschillen. Daar wordt je echt flexibel door.
    suc6 he
    xx jedid

  • 03 September 2009 - 10:01

    Tineke Bouwman:

    Hoi Lieverd, wat leuk jou in Suriname te zien.
    Echt fantastisch!
    Je bent een kanjer.
    Blijf lekker dicht in de intimiteit met Jezus dan draag je veeeeeeeeeeeel vrucht.
    Liefs 10

  • 03 September 2009 - 10:04

    Sarah:

    Geniet er maar lekker van!!!

    xxx

  • 03 September 2009 - 12:02

    Eline:

    hey Gabrielle

    Ik hoop dat het je een beetje gaat lukken daar en je niet teveel last hebt van alle verschillen die je tegenkomt. Ik hoop dat je een super toffe sage hebt en heel veel mag leren van en bij deze mensen.. en misschien kun jij ze ook wat leren!
    lijkt me tof hoor.. (ik zou het niet durven met mijn steenkool Engels) heel veel succes en plezier!

    liefs Lientjuh

  • 03 September 2009 - 12:08

    Men:

    4 woorden voor jou:
    Ben trots op je!!!!
    Een hele dikke knuffel lieverd!!!!
    Go with the flow!!!
    Je bent bijzonder... En God gaat je bijzondere dingen geven!!! Love you!!!
    Liefs Men

  • 03 September 2009 - 15:24

    Tante Annie:

    Heel veel plezier in Suriname en bij alle contacten met de Surinamers. Maar dat gaat wel lukken zo te lezen. Succes met je stage en hopelijk mag je straks wel echt wat gaan doen i.p.v. alleen kijken en zitten. Groetjes ook van Oom Jan en Mariska.

  • 03 September 2009 - 16:22

    Annelies:

    hey gaby!!

    geweldig dat je het zo naar je zin hebt!!:D
    heel veel suc6 nog en ik denk aan je!

    liefs anne

  • 03 September 2009 - 18:33

    Marjolein:

    Hoi Gabrielle!
    Leuk om te lezen wat je tot nu toe al beleefd hebt en dat je het goed naar je zin hebt!
    Blijf genieten!
    Liefs,
    Lein

  • 05 September 2009 - 11:58

    A3n:

    Sweet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Gabriëlle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 47642

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 24 September 2014

Missie YWAM Ships

06 April 2013 - 28 Mei 2013

Tropische Medische Missie

21 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: