kip gekild - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu kip gekild - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu

kip gekild

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

21 November 2006 | Mexico, Ensenada

HUIS GEBOUWD
Afgelopen weekend heb ik samen met 3 andere dts-studenten en een team van San Diego een huis gebouwd voor een familie van 4 kinderen. Het is ongelooflijk dat je in 2 dagen een huis in elkaar zet met elektriciteit. Ik heb veel spijkers geslagen, geverfd en ondertussen spaans geleerd van de mexicanstaff. Toen het huis klaar was konden we vistaco's eten die de familie gemaakt hadden. Daarna stonden we in een kring voor het huis en deelde we onze ervaringen, overhandigde een vrouw een bijbel en de sleutels van het huis. De familie mocht de deur zelf open maken. Toen ging de deur weer dicht. Toen klopte we aan of wij ook binnen mochten. In het huis hebben we gebeden en de familie gezegend.

NICO(soort survivaltocht)
1,5 week geleden zijn we 4 dagen van de base weggeweest. In deze 4 dagen heb ik mijn team op een andere manier leren kennen. (nou weet ik hoe mijn team eruit ziet als je je 4 dagen niet wast) We mochten geen tandpasta, zeep en eten meenemen!(onze tassen werden vooraf gecontroleerd) De eerste dag kon onze leider eten uitzoeken voor de komende dagen en dat moesten we zelf verdelen en bewaren. (1 brood, 4 kleine broodjes, 2,5 zak. fruitmix, sodapoeder(als tandpasta), melk en sirooppoeder, crackers, pindakaas, muesli, bruine bonen en sardientjes)
KIP GEKILD
De eerste dag hadden we een korte hike, maar toch ook een zware hike vanwege onze backpacks. 's Avonds kregen we te horen dat we kip met rijst gingen eten. Maar daarvoor moesten we de kip zelf slachten. Ik hield de kop vast, 2 andere de vleugels en Reuben sneed zijn kop door. Het was wel griezelig omdat de kip niet dood wilde bij ons. Het mes was te bot.
Volgende dag een hele dag gewandeld 25km. Berg op, berg af. de meeste kwamen in het donker aan. De 3e dag mochten we ons wassen. Na zonsondergang moesten we in de oceaan helemaal kopje onder. Elkaar insoppen met zeep en dan weer afspoelen. Dit was geen strand, dit was tussen de rotsen en de keien.
De nachten waren behoorlijk koud onder de sterrenhemel. Maar gelukkig iedereen van ons team heeft deze 4 dagen overleeft.

Vorige week hebben Javier & Marta besloten om te stoppen met de DTS. Was ff een triest moment om hun gedag te zeggen.

Afgelopen dinsdag hadden we hier een bruiloft op de base van Anna & Gulio.

  • 21 November 2006 - 07:42

    Sarah:

    Nou Gabrielle, het enige wat ik je nu kan wensen is veel succes... Hikes, haan slachten, in de kou buiten slapen, geen eten, geen tandpasta!

  • 21 November 2006 - 07:49

    Talitha:

    Heej Gabrielle!

    Echt gaaf wat jullie hebben gedaan!Lijkt me ook echt super mooi, 4 dagen hiken..!Je tussen de rotsen wassen, en onder de sterrenhemel slapen!Maar die haan... dat zou ik jouw niet na doen!:P!

    Nog heel veel succes daar met wat je gaat doen!
    En ik hou deze site in de gaten!

    Liefs, je nichtje Talitha


  • 21 November 2006 - 16:09

    Caitlin:

    Heey Gabrielle .. Wauw gaaf zeg wat je daar allemaal doet! .. Die haan slachten lijkt me toch heel vies:) .. Nog veel succes daar.. Groetjes uit Vogelwaarde x

  • 21 November 2006 - 21:07

    Ria Kreft:

    Hoi Gabrielle,
    Wat gaaf allemaal wat je beleefd!
    Maandag ben ik weer in India. Ik mail je nog. Groetjes en liefs van Ria

  • 21 November 2006 - 22:08

    Tante Annie:

    Lieve Gabrielle,
    Wat een verhaal zeg. Wat maak jij veel mee. Dit wist je vast ook niet allemaal voordat je vertrok dat je zulke dingen ging doen. Je leert denk ik ook heel erg veel en snel, want huizen bouwen in twee dagen met vrijwilligers dat lukt niet hoor hier in Nederland. En dan de survival. Was dit een 'verplicht' onderdeel in jullie programma of gingen jullie vrijwillig 'afzien'? Is er niemand ziek geworden van jullie zelf bereidde maaltijden? Als ik de foto's bekijk zie ik dat je nog steeds erg geniet van alles wat je doet en meemaakt daar (ook al gaat het om kippen die je moet slachten).
    Is het al bekend wanneer jullie naar Guatamala gaan?
    We wensen je nog een goede tijd in Mexico toe en tot het volgende bericht. 't Is steeds weer leuk om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken.
    Groetjes ook van Oom Jan en Mariska.

  • 23 November 2006 - 09:42

    Silberie:

    hola Gabrielle,
    pobrecito gallo (hihihi)
    wat ontzettend spannend allemaal.En je straalt helemaal, wauw.
    liefs, familia Silberie

  • 25 November 2006 - 15:37

    0pa En Oma Hartman:

    lieve Gabrielle
    leuk om weer iets van je te vernemen op de foto's tezien heb je het er nog goed naar je zin.wij wisten niet dat we een kleindochter hadden die een huis kon bouwen en een kip kon slachten stoer hoor was de kip wel lekker had je ook kipkruiden nu meisje pas goed op je zelf en het gaat je verders goed dag en we wachten met belangstelling weer naar je volgende bericht doei

  • 27 November 2006 - 16:07

    Inge:

    Hi! Zo sinds vandaag ben ik terug in NL. Niks aan tot nu toe, heb heimwee...
    Tis ook zo raar om terug te zijn.
    Veel liefs & zegen!

  • 16 December 2006 - 13:43

    Erika Scheele:

    Hoi Gabrielle,

    WAUW, prachtig hoe je gekneed en gevormd wordt en hoe je inziet God nodig te hebben, waar je zelf niets kan! (bijv. liefde voor de kinderen en de taal; re je nieuwsbrief die ik net las)
    fantastisch om zo opgeleid te worden in de outreach " Go out and touch somebodies heart, by the power of the Holy Spirit!
    liefs van Erika en de rest.

  • 16 December 2006 - 16:32

    Joke En Rinie:

    Bewonderen je volharden en zegenen je met Holy -days in deze tijd en een wonderbaar 2007.

    Tot ziens.
    Joke en Rinie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Ensenada

Gabriëlle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 47668

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 24 September 2014

Missie YWAM Ships

06 April 2013 - 28 Mei 2013

Tropische Medische Missie

21 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: