over 2 dagen in Guatamala - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu over 2 dagen in Guatamala - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu

over 2 dagen in Guatamala

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

17 December 2006 | Mexico, Ensenada

De 3 maanden zitten erop en de outreach komt eraan! Yeh.. we gaan met z'n allen naar Guatamala. Het is echt een wonder dat iedereen mee kan. Want niet iedereen had het geld om mee te gaan. Nu is iedereen druk bezig met pakken. Maandagochtend vliegen we naar Guatamala City waar we 4 dagen zullen verblijven. Daarna splitsen we op in 2 groepen. Een groep gaat naar de kust en mijn team gaat naar de bergen waar we 3 weken zullen verblijven. Daarna keren we gezamelijk terug naar Guatamala City. Ik ben erg benieuwd wat we allemaal gaan doen. De plannen zijn hier velen malen verandert dus 't wordt wel spannend. Maar wat er ook gebeurd we blijven lachen!

De laatste maand hebben we elkaars culturen beter leren kennen. Het is zo anders om in een groep te zijn met 10 verschillende nationaliteiten.

Afgelopen woensdag ben ik met alle mexicanen van mijn DTS naar 't huis gegaan van één van een student. Eigenlijk was ik wel geschokt om te zien hoe ze leven. Toen ik binnenstapte stond ik meteen in de huiskamer en keuken. Geen vloerbedekking. Het was half 9 en we kregen daar nog een maaltijd. We kregen allemaal soep met maiskorn en stukken vlees. Ik at 't super snel, met brood en mijn cola en met mijn neus dicht omdat 't stonk. Maar ik heb 't allemaal opgeten. (vlees was de maag van een koe. Ik had dit beter niet moeten vragen). Het was een super gezellige avond en de mexicanen houden van geintjes en kunnen je de hele avond voor de zot houden.

Ook in Guatamala zal ik jullie op de hoogte houden.
Ik wens jullie allemaal gezellige en warme feestdagen toe!!

  • 17 December 2006 - 09:07

    Marina:

    heee die gabje,
    het spijt me dat ik nog niet eerder heb gereageerd op je berichten, ik heb ook zo weinig tijd. gelukkig heb ik ze wel allemaal gelezen. Ik ben ook een brief naar je aan het schrijven, maar die is nog niet af, (ben al een maand bezig). ik ben heel blij om te horen dat het goed met je gaat, en dat je het zo naar je zin hebt. En zoals je zelf al schrijft, de eerste 3 maanden zijn voorbij, en de volgende 2 maanden breken aan. ik mis je eigenlijk wel heel veel, omdat ik je zoveel te vertellen heb. alles staat in die brief, maar die heb ik natuurlijk nog niet verstuurt, en ik denk dat als ik 'm voor de kerstdagen nog verstuur dat je 'm toch niet op tijd zal hebben. daarom schrijf ik deze tekst hier en stuur ik 'm ook per mail naar je toe. Heb je strax nog een adres waar ik de post heen kan sturen? wil je dat mij mailen?
    ik ga je per mail even een samenvatting sturen van mijn leven de laatste 3 maanden, want dat is ook drastisch veranderd! maar wel op een goede manier. en ik ben erg gelukkig. ik ga hier nu dus stoppen, en lees maar vlug je mail. Dikke kus: Marina

  • 17 December 2006 - 09:08

    Sarah:

    Eten wat de pot schaft geldt nu meer dan ooit he? Ik bid voor je!!!!!! Dat je het maar binnen mag houden. :p

    Weer een tof stukje.

    Greetz, sarah

  • 17 December 2006 - 10:34

    Martine:

    Heeej!

    K vind t altijd zo leuk om je berichten te lezen. de 3 maanden zijn egt al snel om zeg haha!Heb je het spaans al beetje onder de knie? Aan de foto's te zien heb je veel lol daar, das leuk om te horen!Enne...over dat eten van een koeienmaag, bah bah hahaha. Je moet soms maar ff je verstand op nul zetten denk ik he?:) Nu breekt je volgende avontuur aan en k ben benieuwd naar je volgende berichten!
    x martine

  • 17 December 2006 - 11:35

    Marjolijn:

    hoi, ik kan me ongeveer voorstellen hoe je gegeten hebt toen je de koeienmaag at. Ik heb nog ergens een foto waar wij "enthousiast" cassave bij een bergstam aten :D

    Leuk om te lezen hoe het gaat en om de foto's te zien! Veel zegen en plezier bij de Outreach!

  • 17 December 2006 - 11:48

    Nel:

    Hoi Gabrielle
    Ik wil je een fijne kerst toewensen en Gods Zegen en gezondheid voor 2007
    groetjes Nel
    p.s ik geniet van je brieven

  • 17 December 2006 - 17:50

    Fam. Ulijn:

    Hoi Gabriëlla,

    Vandaag kwamen we je vader tegen die vertelde over al je avonturen. Leuk zeg wat heb jij al veel beleefd. Nu op naar Guatamala. Leuk dat we nu ook alles een beetje kunnen volgen. Groetjes van ons allemaal

  • 17 December 2006 - 20:12

    Ruth:

    ik vind het zo leuk om je zo gelukig te zien je ziet er echt heel goed uit(:
    en lekker warm haha hier begint de kou nu een beetje te komen en de verkiezingen zitten er weer op ja het kikkerlandje bluift een koude maar in de geest blijven we warm hahahahahahah nou lieve gabrieele geniet geniet geniet liefs ruth

  • 18 December 2006 - 07:20

    Fam. Van Der Poel:

    Hoi lieve Gabriellle,
    Echt geweldig om je te zien op de foto's! God is gaaf en Hij maakt jou ook helemaal gaaf!!! Je bent een groot kanaal van zijn liefde! Nog een gave tijd, vrouw van God!
    Liefs, Rudy,Ingrid, Evelien,Renate en Matthijs

  • 18 December 2006 - 09:13

    Inge:

    Super Gabrielle!!
    Geniet ervan en veeel zegen en vuur :)xx

  • 18 December 2006 - 11:02

    Opa En Stefan:

    Lieve Gabrielle
    Weer hartstikki bedankt voor weer een bijzonder stukje levenservaring van jou.
    Wij willen je ook daar gezegende kerstdagen wensen en een goed nieuwjaar.
    Oma zal nog wel een mailtje sturen over hoe het hier verder gaat.

    groetjes ook van je neefje Stefan!!!!!!!!

  • 18 December 2006 - 11:04

    Sandra:

    Hoi Gabrielle,

    wat leuk toch elke keer weer, die verhalen en foto's en plannen.
    jij ook fijne feestdagen daar en heel veel zegen in Guatemala!

    groetjes Sandra

  • 18 December 2006 - 17:41

    Pauline:

    Hoi Gabrielle,
    Echt tof om je nieuwsbrief te lezen en te horen hoe het met je gaat. Go for it en God gaat echt gave dingen doen op je outreach.

    Groetjes Pauline

  • 20 December 2006 - 15:03

    Tante Sylvia:

    Heeey nichtje,
    Heb je laatste ontwikkelingen gelezen en zo te horen heb je het nog reuze naar je zin en maak je super mooie avonturen mee. Fijne tijd nog maar ik blijf je volgen en berichtjes lezen. Hele fijne kerstdagen en een goed en gezond 2007 van de koeyertjes uit Middelburg

  • 20 December 2006 - 19:07

    Marjan:

    Lieve Gabriëlle,
    Van ons de hartelijke groeten en gezellige feestdagen en alle goeds voor 2007 toegewenst!
    Namens Wim, Martine en Thomas. Doei, Marjan.

  • 20 December 2006 - 22:13

    Tante Annie:

    Lieve Gabrielle,
    Erg leuk om weer een berichtje van je te lezen. Als jij dit nu leest zit je inmiddels in Guatamala City en ga je al bijna de bergen in. Het is ook wel heel leuk dat je zo twee landen en culturen kan leren kennen, naast alle andere mensen uit de verschillende landen waar je in je groep al mee kennisgemaakt hebt. Gezien je verhalen is het allemaal ook een hele belevenis met die steeds wisselende plannen. Op de leuke foto's zien we je nog steeds genieten, dus heb je het vast nog reuze naar je zin. Wij leven hier in Nederland volop naar de kerst toe. Maar echt winter is het hier nog steeds niet ook al wordt het nu wat kouder. Is het in Guatamala nu voorjaar? Het zal best vreemd zijn om zo in een andere omgeving kerst te vieren en de jaarwisseling. Waar je ook bent: Wij (Oom Jan, Mariska en tante Annie) denken aan je en wensen je hele fijne dagen en alvast alle goeds voor 2007 toe.
    Liefs en groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Ensenada

Gabriëlle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 47666

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 24 September 2014

Missie YWAM Ships

06 April 2013 - 28 Mei 2013

Tropische Medische Missie

21 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: