Terug uit het binnenland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu Terug uit het binnenland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu

Terug uit het binnenland

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

19 Oktober 2009 | Suriname, Paramaribo

Hoi iedereen,

Gister ben ik terug gekomen van een 3-daagse trip. Met een busje en een boot ben ik naar het binnenland gegaan, naar de Marron dorpen. Daar wonen de weggevluchte slaven. Het leven daar is heel anders dan in de stad. We zijn door verschillende dorpjes gelopen en hebben gezwommen in de rivier. Ik heb ondertussen ook met de kinderen opgetrokken :)'s Avonds kon ik genieten van miljoenen sterren. Zo mooi en zoveel!!! I love it. En dan denk ik ook aan jullie in Nederland.

Twee weken terug ging ik naar een kinderfeestje van een collega. Ik kon daar als clown spelen, dat vonden die kids helemaal te gek :P

STAGE
Vorige week heb 3 nachtdiensten gedaan. Echt lachen..! Eén zuster zat aan het begin van haar dienst al aan een doekje met alcohol te snuiven en lach van 's avonds tot 's morgens te slapen. Na een paar uur werken, kwam een zuster mij zeggen dat ze ergens ging liggen en dat ik ook een plekje kon gaan zoeken. Haha.. Zij lag zelf in de onderzoeks kamer op een bed, weer een ander lag op een brancard en de laatste lag op 6 stoelen en wat kussens. Ik liet mij dat geen 2x zeggen.. dus ben maar op een ziekenhuisbed gaan liggen in een lege kamer. Ik heb echt genoten van de muziek (had mp3 mee). Toen iedereen zowat lag te slapen (tot 4.45) kwam ik er vanzelf achter waarom die patientenbellen zo hard af gaan. Oh ja, en voor ze gaan slapen hebben ze eerst gegeten. In de 2e nachtdienst waren ze eieren aan het bakken. In de 3e nachtdienst at ik nasi.

Ik vind het leuk om berichtjes van jullie te ontvangen. Thanks!!:)

Hoe is het daar met jullie in Nederland?? School en werk? Ja, de verjaardagen van de familie moest ik helaas wel missen. Ik miste vooral de zelfgemaakte appeltaart :)

Tot horens!

  • 19 Oktober 2009 - 20:08

    Familie Silberie:

    Haa Gabrielle,

    geniet maar lekker van al die leuke ervaringen...
    we missen je wel , maar zijn blij dat het zo goed gaat daar.
    veel liefs en hugs va de Silberie-clan.

  • 19 Oktober 2009 - 20:28

    Lindsay:

    Hey meis,

    Supergaaf om al je verhalen te horen. Ik kan in januari misschien voor 4 tot 5 maanden naar Aruba om af te studeren, dus ook allemaal erg spannend!!

    Geniet er daar van & ik zie je bericht snel weer met veel plezier tegemoet!

    Liefs & knuf,
    Lindsay

    PS: NL hoef je NIET te missen, veel te koud ;)

  • 19 Oktober 2009 - 20:38

    Gerrit:

    hoi gaby ik probeer my een beetje in te leven ,het is in myn ogen allemaal te Gek yong.een beetje gezond jaloers ben ik wel .fyn voor je al die ervaringen.een dikke kus en Gods ryke zegen xxxxx

  • 19 Oktober 2009 - 21:58

    Silla:

    Ooooh, heb je foto's gemaakt van de geïmproviseerde bedden?? Daar ben ik echt heel erg benieuwd naar!!!

    School gaat goed! Druk, druk, druk, soms net iets te druk, maar met een beetje extra rust komt dat allemaal goed, haha!

    Je schrijft wel fijn, je leest er makkelijk doorheen!! Heerlijk!

    Liefs Pris

  • 20 Oktober 2009 - 06:35

    Ria Kreft:

    Hi Gabrielle,
    Wat een belevenissen!!!
    Geweldig die nachtdienst daar!! Geniet ervan.
    Met mij gaat het prima. Ik zit hier tussen de bejaarden echt op mijn plekje.
    Liefs
    Ria

  • 20 Oktober 2009 - 10:36

    Lieve :

    Mooi dat je zo geniet.Het zal wel wennen zijn als je terug in Nederland bent en nachtdienst mag draaien...
    Veel liefs uit Breskens

  • 20 Oktober 2009 - 17:47

    Jedid:

    hee gaby
    geweldig weer wat van je te horen
    je bent ook zo'n kanjer he!!
    ik vertrek donderdag vroeg.
    blessings en tot mails. heb jij ook skpye toevallig??
    xxx jedid

  • 20 Oktober 2009 - 18:00

    Marjolein:

    Hoi Gabriëlle!
    Leuk om je belevenissen zo te volgen! Ik vind het nu al een geweldig cultuurtje..alles rustig aan ;) Geniet ervan!

  • 20 Oktober 2009 - 18:12

    Tante Annie:

    Hoi Gabrielle,
    Moet je in Nederland niet doen hoor, slapen in je nachtdiensten.... Hier moet je weer even omschakelen naar een ander werksysteem. Maar voorlopig kan je nog lekker genieten in Suriname van alle belevenissen.
    Vandaag een dagje Amsterdam gedaan en daar o.a. Het Anne Frank Huis en het Bijbels Museum bezocht. Het is hier deze week herfstvakantie en ik heb ook een weekje vrij genomen.
    Groetjes van ons alledrie en tot schrijfs.

  • 21 Oktober 2009 - 08:15

    Belia:

    Hoi Gabrielle,

    Leuk dat je ook veel van de omgeving kan zien, zo te zien en horen geniet je met volle teugen. Ik ga maar nachtzuster worden in dat ziekenhuis, je wordt zo slapend rijk;-) Ben afgelopen weekend naar Terneuzen geweest, was erg gezellig en fijn om de familie weer te zien. Hier is het nu heerlijk herfstweer, de zon schijnt en de bomen zie je nu in allerlei kleuren.
    Gabrielle hou je haaks en ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes en liefs,
    Tante Belia

  • 21 Oktober 2009 - 15:36

    Erwin:

    hee Gabrielle,

    Wat een ongelooflijk chille mensen daar zeg, kunnen wij soms nog wel wat van leren.


  • 21 Oktober 2009 - 19:28

    Talitha:

    Hey Gaby..

    Mooi dat ie goed gaat daar! En leuk werken zo he!.. Van 't weekend naar Terneuzen geweest, maar dan mis ik je wel hoor! Was weer leuk om de familie te zien! Heel veel succes nog.. en ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Liefs, xx Talitha

  • 23 Oktober 2009 - 20:50

    Sylvia:

    Heeey Gabrielle,

    Vind het echt leuk om je verhalen te lezen en je op deze manier te volgen met alles wat je daar doet en meemaakt. Het blijft je vast nog steeds verbazen soms. Zo'n andere cultuur.
    Hier alles prima, de meiden hebben straks een weekje vrij, kunnen ze weer even bijtanken.
    De familie weer gezien afgelopen weekend en Belia is nog bij ons geweest. Was erg gezellig.

    Veel succes nog met alles en geniet ervan.

    De lieve groetjes van je tante Sylvia

  • 09 November 2009 - 18:06

    Nel:

    Hoi Gabrielle
    Ik wilde je alleen even de groetjes doen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Gabriëlle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 47636

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 24 September 2014

Missie YWAM Ships

06 April 2013 - 28 Mei 2013

Tropische Medische Missie

21 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: