Een weekje op de OK - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu Een weekje op de OK - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu

Een weekje op de OK

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

09 November 2009 | Suriname, Paramaribo

Allereerst wil ik iedereen bedanken die kaartjes en emails stuurt. Thanks voor deze bemoedigingen! Ook van de telefoontjes geniet ik. En niet te vergeten: Thanks for all the prayers!

Vorige week heb ik een week lang op de OK gestaan. Ik zag het menselijk lichaam nu van de andere kant. Ik was echt onder de indruk. Veel gezien. Knieoperaties, herstellen van botbreuken, galblaasverwijdering, blaassteen verwijdering, keizersnees, baarmoeder verwijdering, liesbreuken, navelbreuk, rugoperatie, verwijderen van een tumor in het gezicht, oor-, neus-, keeloperaties.

Afgelopen weekend ben ik naar 2 youth celebrations geweest in 2 verschillende kerken. Wat een talenten hebben die jonge gasten hier!!
Ze begonnen de avond met verschillende acts. De eerste 2 gingen rappen. De halve zaal stond toen al op z’n kop :) Er werd een drama uitgebeeld waar iedereen van onder de indruk was. Zo'n reality! En er was nog een dans. (ik heb er filmpjes van :P) De 2e avond was opnieuw een knaller. Die gasten gingen helemaal uit hun dak. De jongens gingen breakdansen en deden acrobatische kunsten tijdens de praise! Dat zijn de jonge mensen die vol geloof zijn. The new genaration of Christ!

Een paar weken terug heb ik Cherrelle opgehaald bij het vliegveld. Ze kwam een week bij mij logeren voordat ze naar Moengo ging voor haar studie. Zij is een super gave christen en we hebben een geweldige opbouwende tijd gehad!

Hoe is het in Nederland? Het is daar nu herfst. Ik moet zeggen dat ik het voor het eerst koud heb gehad in de OK. Maar na 2 tellen buiten de OK kon ik me niet indenken dat ik het koud had gehad. Het is hier nog steeds in de 30 graden.

Be blessed :) xxx

  • 09 November 2009 - 20:04

    Lindsay:

    WOOOOOOW! Wat gaaf en leerzaam weer. Meis, IK ZOU GRAAG MET JE RUILEN in die weersomstandigheden, het is hier nu max. 12 graden ofzo en het is KOUD! Ik ben al zo'n koukleum, dus de kachel staat hier dagelijks weer op 21graden.. De straten liggen weer vol met bladeren en regent steeds. Dus wees maar blij dat jij lekker daar bent en daar mensen kunt helpen!

    Succes en ik lees je volgende verhaaltje graag weer..

    Knuffel vanuit Nederland, Waddinxveen,

    Lindsay

  • 09 November 2009 - 22:04

    Tante Annie:

    Hoi Gabrielle,
    Wat een bijzondere en ongetwijfeld ook zeer leerzame ervaring zo'n weekje ok. Je hebt ook wel heel veel verschillende operaties meegemaakt zeg. En naast je stage onderneem je ook nog steeds leuke dingen lezen we. Blijf maar lekker genieten van alles wat je daar kan doen. Hier is het inmiddels echt herfst geworden. In de media en op mijn werk hebben ze het erg veel over de mexicaanse griep. Heerst die in Suriname ook nog? En wordt er daar ook zoveel over gesproken? Liefs van ons alledrie. Tante Annie

  • 09 November 2009 - 22:07

    Ria Kreft:

    Hoiiii

    ja leuk he de mensen in het vlees te zien. Ik genoot er ook altijd van.
    Ben blij voor je, dat je ook zoveel geestelijk voedsel ontvang.
    Veel sterkte en plezier.
    Ik griezel wel als ik je die cocosnootmelk zie drinken , ik vond het echt niet lekker in India.

    Groetjes en liefs van je vakantie in Egyptevriendinnetje hi hi hi.

  • 10 November 2009 - 08:42

    Sarah:

    Hey Zuster,

    Gaaf pakkie heb je daar aan!

    Als je terug komt, neem je dan het zonnetje mee?

    Zou graag op bezoek komen, maar het is niet echt mogelijk.

    Succes met het observeren van operaties!!! x

  • 10 November 2009 - 14:56

    Pauline:

    Hey nurse Gabrielle,

    Wat zie je er geweldig uit op de foto's, helemaal in je element Super om te zien!!

    Groetjes Pauline

  • 11 November 2009 - 07:56

    A3n:

    Wauw, dat klinkt interessant op de OK en in de kerk as well!
    Leer en geniet!
    Groetjes A3n

  • 12 November 2009 - 13:17

    Lian En Anja:

    Hoi Gabrielle,

    Mij ken je niet, maar ik heb net mijn stage afgerond op afdeling Klaverblad. Ik heb Anja als praktijkbegeleidster gehad en heeft me verteld over jou.
    Dus bij deze heb ik je site eens bekeken! Wat ziet er dat allemaal leuk en interessant uit! Geniet ervan!

    Groetjes Lian

    Hallo gabrielle, hoe gaat het ermee, wat een ervaringen zeg. We zijn gewoon jaloers opje, die temperaturen, heerlijk.
    Hier verloopt alles zoals het gaat. Nog steeds wel druk op de afdeling. Heel veel groetjes en geniet ervan
    Anja Steijaert

  • 13 November 2009 - 14:29

    Hoi Gabrielle.:

    Leuk om weer iets van jou te vernemen ja je wordt al een echte operatiezuster dat kon je wel zien op de foto.fijn dat je het nog goed naar je zin heb,maar jij bent ook een typ die gauw kontakt legt. maar toch zullen blij zijn als je weer veilig thuis ben wat zal je dan een hoop te vertellen hebben.nu meisje het beste er mee pas goed op je zelf verders veel liefs van opa en oma Hartman doei.

  • 14 November 2009 - 09:48

    Monica:

    Hey lieve Gabrielle,
    Ik vind het zo leuk om te zien hoe je geniet. Lijkt me een geweldige ervaring. Hier is alles ook super. Liefs Monica

  • 17 November 2009 - 11:10

    Heidi:

    Hoi Gabrielle, het is leuk en hartverwarmend om je reisverslag te lezen. Pluk de dag! Groetjes, DHJB

  • 21 November 2009 - 08:04

    Charlotte:

    Heey, je klinkt super enthousiast! :D
    Leuk dat je in de ok zoveel gezien hebt!
    Hier alles ook nog goed, ook in de 30 graden, toch wel erg relaxt he ;)
    Veel plezier weer verder!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Gabriëlle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 47640

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 24 September 2014

Missie YWAM Ships

06 April 2013 - 28 Mei 2013

Tropische Medische Missie

21 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: