Mijn eerste ontmoeting met de Braziliaanse cultuur - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu Mijn eerste ontmoeting met de Braziliaanse cultuur - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu

Mijn eerste ontmoeting met de Braziliaanse cultuur

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

19 Juli 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na een reis van 20 uur waren Corrianne en ik aangekomen in het kindertehuis van 'Reame' in Brazilie.

PROJECT REAME (van stichting Aprisco)
De kinderen zagen er voor mij ouder uit. Dat zegt al iets over hun verleden liet ik mij vertellen. Deze kinderen hebben al veel elende achter de rug gehad.

De eerste dagen waren vermoeiend vooral door de: nieuwe indrukken, het spreken in een andere taal, ander dagritme(8u. ontbijt, 12u. warme maaltijd, 16u. lunch, 20u.warme maaltijd), de kennismaking met de Brazilianen en de Nederlandse groep.

KERKBEZOEK
Zondagochtend werd ik met Corrianne en Natalie opgehaald voor een kerkdienst. We hadden wat voorbereid en mochten daar kort iets zeggen. Aangekomen bij de kerk kregen we een rondleiding. De deur van de kinderkerk ging open en alle aandacht was meteen op ons! We mochten op de foto met de kinderen. Ze waren apentrots op hun bibliotheek, dus die moesten we zkr bekijken, alleen was het licht kapot. Nadat dit gefixt was konden we verder kijken. Hier zouden we na een paar minuten een hele verkleedpartij krijgen. Via donaties lagen daar (verkleed)kleren en ze wilden ons in die kleding op de foto hebben.
Na deze bizare fotosessie liepen we achter een vrouw aan die ons naar de voorste bank in de kerk bracht. Nadat wij aan de beurt geweest waren hoorde ik de pastor zeggen dat; wie wilde, naar voren kon komen om met deze blanken op de foto te gaan. Zowat de hele kerk kwam naar voren om met ons op de foto te gaan. Dit was zo bizar! Ik begreep er niks van dat dit zomaar kon tijdens een kerkdienst. Maar door die lange rondleiding en verkleedpartij hadden wij meer dan de helft van de dienst gemist. Hierna gingen alle mensen naar huis.

Deze maandag zijn we op 'Reame' begonnen met het kinderprogramma. De kinderen vinden het leuk als ik met ze zing en op de gitaar speel.

Geniet van de zomer in Holland! (hier is het winter..brr, maar overdag gelukkig warm genoeg!)

Groetjes,
Gabriëlle

  • 19 Juli 2010 - 18:05

    Lisette:

    have fun, enjoy en je kan het :)!

  • 19 Juli 2010 - 18:46

    Men:

    Sweet friend, i love you, you're cool :-D
    You can do it girl!!! Relax..... WOEHOE you're in my mind

  • 19 Juli 2010 - 19:20

    Trudy:

    je krijgt een knuffel van mij heb veel plezier!

  • 19 Juli 2010 - 20:03

    Linda:

    Dat meen je niet!!! Je zit gewoon bij Reame!!!
    Ik heb de oprichtster pas nog de hand geschud hier in Nederland... Zo heeft ons uitgenodigd om een keer langs te komen om ideeen op te doen voor onze eigen toekomst plannen. Wat gaaf dat jij daar nu zit! Ongelofelijk!
    Genniet ervan!

  • 19 Juli 2010 - 20:03

    Oma En Opa.:

    Bedankt voor het verslag.
    Veel sterkte bij je werk.

  • 19 Juli 2010 - 21:45

    Pa:

    Hoi lieverd ,Ik heb je beetje gemist,dus is het super om je verslag te lezen......Je maakt toch ook veel mee ee

  • 20 Juli 2010 - 05:47

    Sarah:

    Wat gaaf zeg, wat een geweldig avontuur weer! En wat een kans om ze te mogen helpen, God bless u!!! xxx

  • 20 Juli 2010 - 09:00

    :

    Super goed van je dat je nu gewoon alweer in Brazillie zit!
    Werk ze en geniet ervan!!
    Ben benieuwd naar al je ervaringen!

  • 20 Juli 2010 - 09:10

    Pauline:

    Wat heerlijk om weer van je trip te mogen meegenieten op afstand. God's zegen en een super goede tijd gewenst.
    En bedankt voor je lieve kaartje op m'n verjaardag.
    Liefs Pauline

  • 20 Juli 2010 - 12:36

    Nel:

    Geniet van je tijd daat
    liefs en hugh

  • 20 Juli 2010 - 14:08

    Joa:

    Hoi Gabry,

    Veel succes, geniet zonder mate and reflect The Light:-)

    Joa

  • 20 Juli 2010 - 19:53

    Marjolein:

    Hoi Gabriëlle!
    Leuk om je eerste verslag te lezen! Ben benieuwd naar al je avonturen die weer gaan komen. Geniet van je tijd daar!

  • 21 Juli 2010 - 17:30

    Dik:

    Veel zegen daar ik ben blij dat het hier warmer is

  • 22 Juli 2010 - 12:45

    Yvonne:

    Hey Gaby,
    is inderdaad wel vreemd dat ze zo reageren, mja hoe vaak zien ze blanken??
    Veel plezier met de kinderen, ik zag dat Peter Reis gisteren aan ging komen, zijn jullie dan compleet?

    Groetjes

  • 27 Juli 2010 - 16:42

    Martin V.d. Broek:

    Hoi Gabriëlle,
    'k heb net jouw verslag ook gelezen en wil je hartelijk groeten. Volgens mij hebben jullie al een fijne tijd gehad en ik wens ook jou verder Gods zegen toe!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Gabriëlle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 47631

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 24 September 2014

Missie YWAM Ships

06 April 2013 - 28 Mei 2013

Tropische Medische Missie

21 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: