1e week @ Mercy Link - Reisverslag uit Calapan, Filipijnen van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu 1e week @ Mercy Link - Reisverslag uit Calapan, Filipijnen van Gabriëlle Hartman - WaarBenJij.nu

1e week @ Mercy Link

Door: Gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

24 April 2013 | Filipijnen, Calapan


De eerste dagen waren wat vreemd, maar op de derde dag ontmoette ik Angel & Rupert in Manila. (mijn contactpersonen en zij werken met Mercy Link.) Samen reisden we naar de NATIONALE STAFF CONFERENTIE van Youth With A Mission voor de Filippijnen. Het was een super tijd! Er waren zo’n 300 zendelingen bij elkaar. Zo leuk en verassend om vele bekende terug te zien! Er waren zelfs Nederlanders op deze conferentie, waarvan ik er één persoonlijk ken.

Vorige week ben ik begonnen in MERCY LINK. De eerste twee dagen heb ik gewerkt in de MEDICINE ROOM voor een grote schoonmaak. Dit was goed want dan kon ik mij oriënteren in de medicijnen en instrumenten die ze hier gebruiken.

Op de derde dag was mijn eerste MEDISCHE OUTREACH. Om 5uur uit bed, want we mochten nog de bus en verschillende mensen ophalen. Om 8uur waren we op de locatie. Het was een drukte van jewelste! Zoveel mensen die zich al gingen registreren voor een consult voor de dokter of tandarts. Tussen al ’t lawaai door controleerden we de bloeddruk van patiënten. Er waren zo’n 500 patiënten. Het was ontzettend warm. Alles was buiten te doen en we werkten onder party tenten. In de middag werkte ik in de apotheek om medicijnen te verstrekken aan patiënten.

Op de basis van Mercy Link zijn we volop aan ’t voorbereiden voor een grote Medisch Outreach van twee weken. Aankomende vrijdag komt er een MEDISCH DTS TEAM van Nieuw Zeeland. We ontvangen dan 29 mensen van verschillende nationaliteiten.

KINDEREN
Vandaag en vorige week mocht ik een Bijbelstudie geven aan de kinderen. Het ging over Johannes 10, over de Goede Herder. Na afloop mocht ik de kinderen naar huis brengen met de ‘Multi cab’ (kleine truck).

VRIJE TIJD
Ondertussen ben ik op twee bruiloften geweest en een verjaardagsfeest. In ’t weekend was ik uitgenodigd door tieners en hebben ze mij naar de rivier gebracht. Met smalle bootjes gingen we de rivier op en voeren we tussen de visnetten door. Veel lol gehad, want ja meerdere keren liep onze boot vol met water en sprongen we er snel uit.

Warme groeten vanuit de Filippijen!

  • 24 April 2013 - 15:31

    Jan En Caroline Brak:

    Hallo Gabrielle,
    Leuk om je verslag te lezen en dat je weer terug bent op de plek waar wij elkaar hebben leren kennen (manilla). Veel zegen met je werk aldaar. En heb je foto's? Ik ben wel benieuwd hoe je veldwerk eruit ziet onder de partytenten...:)
    Ik ben zelf in Niger geweest 2 maanden en kan me heel goed voorstellen hoe chaotisch het is (daar leek er ook weinig structuur te zijn aanvankelijk)
    groet,
    Caroline

  • 24 April 2013 - 16:12

    Gabriëlle Hartman:

    Heej Caroline, De foto's staan erop...zie je al bekende?!! Zelfs Ate Ria uit Ransang heb ik ontmoet!!

  • 24 April 2013 - 16:27

    Levi:

    He Gaby,
    Wat leuk te horen dat het je goed af gaat!!! Je zit weer in een geweldig avontuur, pak alles wat je aanpakken kunt :) Geniet en wees lekker jezelf, God werkt door je heen....!!! Go Gaby, tot het volgende verlag...
    Liefs Levi

  • 24 April 2013 - 16:54

    Tante Ella:

    Hey Gabriëlle, leuk om weer al je belevenissen te lezen en foto's te kijken, bekenden weerzien en druk aan het werk in de hitte, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en ook nog tijd om te feesten! ga zo door! groetjes WE + CMLS

  • 24 April 2013 - 18:41

    Roos Hartje Richard:

    Hoi hoi Gabrielle!
    Wat super allemaal wat je doet zeg. Al die avonturen. Je durft wel hoor.
    Hartstikke leuk om te lezen. Hier gaat alles ok. We gaan dit weekend naar soul surviver. Wordt wel koud 11 graden ofzo... En ik heb een keer je auto geleend.. om naar axel te rijden en op te passen bij barbara en roland. Maar ik heb hem heel gelaten :P en staat weer op de farm. Ik zou zeggen geniet ervan!! Echt geweldig dat je daar kan zijn!

    Groetjes en liefs Roos en Richard

  • 24 April 2013 - 20:15

    Monica:

    Hoi Gabrielle,
    Wij logeren met ons hele gezin op de andere farm, bij mn ouders vanwege een verbouwing in ons huis. Dus we houden je verslagjes samen bij hier. Super om te lezen, bedankt dat we mee mogen genieten van je verhalen. We bidden je veel wijsheid, zegen en plezier toe!
    Liefs Monica

  • 24 April 2013 - 20:56

    Hans:

    He Gabrielle,
    Super gaaf om te lezen wat je doet en te zien. Ik dacht dat ik geen reiskriebels meer zou krijgen maar als ik dit zie.... super gaaf!! :-) ga zo door en ga met God!
    Groetjes Hans

  • 24 April 2013 - 23:44

    Erwin:

    vet om te lezen zus!

    every blessing,
    Erwin;)

  • 25 April 2013 - 14:08

    Jan En Caroline Brak:

    Ha Gabrielle,
    Ik herken ate Ria niet, misschien staat ze met meerdere op de foto of is ze gewoon heel erg veranderd... Maar leuk om zo weer wat herkenning te zien voor mij.
    gr Caroline

  • 26 April 2013 - 10:01

    Els:

    Hoi Gabrielle,

    Super dat je in de Filippijnen zo leuk naar je zin hebt en dat jullie daar zoveel mensen kunnen helpen.
    Wat zijn jullie daar gezegend!

    Be blessed,
    Groetjes Els

  • 26 April 2013 - 15:13

    Tante Annie:

    hey Gabrielle,
    Wat ontzettend leuk om je verslag weer te lezen. En wat ben je goed bezig. Fijn dat er ook nog tijd overblijft om lekker te genieten. Heb je in Nederland ook zoveel bruiloften in korte tijd? Geniet van je werk en alle feesten en de mensen om je heen. We leven met je mee. Liefs, J A M.

  • 28 April 2013 - 06:42

    Jedidja:

    Wow superrr te lezen! Nurse in action :)

    Go girl!
    Hug jedid

  • 28 April 2013 - 21:32

    Lianne:

    Hoi Gabrielle

    Zo kom je nog eens ergens! Haha effe uit de boot springen is wel leuk op z'n tijd.
    Leuk om te lezen en ik wens je veel plezier en God gaat voor je uit.

    Groetjes fam. Roelse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabriëlle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 47659

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 24 September 2014

Missie YWAM Ships

06 April 2013 - 28 Mei 2013

Tropische Medische Missie

21 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: